22-10-2019 dagje Lima

23 oktober 2019 - Huacachina, Peru

We zaten al vroeg aan het ontbijt omdat we door onze jetlag vroeg wakker waren. Vandaag hebben we een halve dag een citytour door Lima. Om 8.30 gaan we vertrekken voor de Citytour. We zijn met de bus naar Huaca Pucllana gegaan. Dit behoort tot de Limacultuur. Hier zijn opgravingen gedaan en worden ook nog steeds gedaan. De stenen worden neergezet als boeken als bibliotheek.  Daarna zijn we naar het plein plaza San Martin gegaan waar het standbeeld stond van San Martin. Deze riep de onafhankelijkheid uit. Vervolgens zijn we met de bus verder naar het klooster van de San Francisco gegaan. Hier hebben we tombes bekeken waar allerlei botten en schedels lagen. Daarna zijn we naar de bibliotheek gegaan. Vervolgens hebben we foto's in de kerk van her klooster gemaakt. Hier worden ook nog steeds kermis er maten gehouden.

Daarna zijn we naar het plein Plaza de Armas gegaan waar het presidentieel paleis staat. Hier woont en werkt de president.

Als toegift zijn we naar het plein van de liefde gegaan. Daarna zijn we met een kleine groep naar het gedeelte bij het strand geweest. Eerst met z'n zevenen gegeten, Koos en Ria, Lars, Truus en Peter en wij. Ik had een club sandwich die zo groot was, echt mega. Daarna nog een wandeling gemaakt. 'S Avonds bij Subway gegeten en vroeg naar bed want de wake-up call is om 2.30 uur. Moe maar voldaan naar bed.